Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου

Nautical Club Messolonghi

Προκήρυξη Κωπηλατικού Διάπλου 2021
7ος Κολυμβητικός Διάπλους Μεσολογγίου «ΛΟΡΔΟΣ ΒΥΡΩΝ» Ανοικτής θάλασσας 4 και 8 Χλμ ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ 2021
ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΠΑΝΙΑ !!!
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑΣ ΤΡΙΓΩΝΟΥ
Προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη του ναυταθλητισμού στη περιοχή μας.
Συναντήσεις με στελέχη της Περιφέρειας
Επιτυχημένη η αποστολή του ΝΟΜ στο κωπηλατοδρόμιο του Σχινιά.

<<<  ΤΜΗΜΑΤΑ  >>>

Ιστιοπλοία

Κανόε Καγιάκ

Κολύμβηση

Υδατοσφαίριση

Κατάδυση

SUP

sup 2021 00SUP: Ο ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

SUP σημαίνει Stand Up Paddleboarding και στην ουσία πρόκειται για ένα είδος water sport που χρησιμοποιεί λίγο μεγαλύτερες και πιο ιδιαίτερες σανίδες από εκείνες του surf ενώ ο αναβάτης στέκεται όρθιος ή στα γόνατα και κωπηλατεί με τη βοήθεια ενός ειδικού κουπιού.

Σε μια πιο μακρινή περιοχή, στη Χαβάη το ονομάζουν «Hoe he'e nalu», στην γλώσσα τους σημαίνει surfing, όμως όχι όπως το έχετε εσείς στο μυαλό σας…

Η ιστορία του SUP

Φημολογείται ότι κάποια μορφή SUP είχε ξεκινήσει ήδη πολύ πριν από ότι μπορούμε να φανταστούμε. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν αναφορές ότι κάποιο είδος SUP είχαν ξεκινήσει και έκαναν φυλές της Αφρικής αλλά και της Νότιας Αμερικής για βιοποριστικούς λόγους κυρίως. Κάτοικοι των περιοχών εκείνων ψάρευαν πάνω σε σανίδες ή μετακινόντουσαν στη θάλασσα ενώ στο τέλος της ημέρας μπορούσαν απλώς να “πιάνουν” τα κύματα και να διασκεδάζουν. Μια ακόμη εκδοχή έχει το SUP σαν ένα είδος στρατηγικής για τους πολεμιστές της Αφρικής με το οποίο μπορούσαν να πλέον αθόρυβα προς τον εχθρό.

Στην ουσία αυτή μπορεί να μην είναι απλά η αρχή του SUP αλλά και του surfing αντίστοιχα.


Η πιο μοντέρνα εκδοχή του SUP έχει τις ρίζες της στη Χαβάη. Εκεί οι κάτοικοι έκανα ένα είδος surf με ειδικά σκάφη φτιαγμένα από το δέντρο “koa” και ενίοτε κουπιά τα οποία χρησιμοποιούσαν για να βγουν στην ανοικτή θάλασσα, πέρα από τα κύματα.

Αναφορές στο SUP έχουν υπάρξει αρκετές ανά τα χρόνια. Αυτόπτοι μάρτυρες αναφέρουν ότι έχουν δει κάτι αντίστοιχο του σημερινού SUP στο Τελ Αβίδ, στην Αγγλία, στην Βραζιλία, στην Καλιφόρνια και σε πολλά ακόμα μέρη ανά τον κόσμο. Έχει επικρατήσει κατά κάποιο τρόπο όμως ότι όλα ξεκίνησαν από την Πολυνησία.


Φτάνοντας λίγο πιο κοντά στο σήμερα, για την ακρίβεια μια δεκαετία περίπου νωρίτερα, μιλάμε πλέον για τον Dave Kalama, ο οποίος ήταν ο πρώτος που για χαβαλέ ξεκίνησε με ένα κουπί να κωπηλατεί πάνω σε μια σανίδα. Αυτό ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσουν και άλλοι να δοκιμάζουν τον νέο αυτό τρόπο surf που χρησιμοποιούσαν στην ουσία ως εναλλακτικό τρόπο προπόνησης surfing όταν ο καιρός δεν ήταν ιδανικός. Κάπως έτσι φτάνουμε στο 2003 και στον παγκόσμιας φήμης αγώνα “Buffalo Big Board Contest” από όπου ξεκίνησαν και οι αγώνες Stand Up Paddling με την ονομασία “Beach Boy Surfing”.

Θαλάσσιο σπορ ή Τρόπος διασκέδασης

Σήμερα μπορούμε να πούμε σχεδόν με βεβαιότητα ότι το συγκεκριμένο water sport ήρθε για να μείνει!

Πολλοί είναι οι λόγοι για τους οποίους έχει γίνει τόσο αγαπητό, στην ουσία όμως είναι ένας πολύ διασκεδαστικός τρόπος γυμναστικής και έκφρασης. Σίγουρα ο καιρός στην Ελλάδα το βοηθάει να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο καθώς είναι εφικτό να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ενώ μην ξεχνάμε ότι δεν απαιτείται και καμιά ιδιαίτερη τεχνική για να ξεκινήσει κάποιος.

Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι οι οποίοι το έχουν πάει και ένα βήμα παραπέρα.

Στις παραλίες της Βουλιαγμένης παραδείγματος χάριν θα δείτε σίγουρα ομάδες από SUPers όπου μετά από μια μικρή προπόνηση θα σταματήσουν σε κοντινή απόσταση από την ακτή και θα κάνουν ασκήσεις γιόγκα ή και πιλάτες πάνω στη σανίδα SUP.

Τι θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε Stand Up Paddling


    • Σανίδα

    • Κουπί SUP

    • Στολή (σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε SUP και τον χειμώνα
     

Τι σανίδα SUP να επιλέξετε

Η επιλογή πρέπει να γίνει με βάση κάποια κριτήρια. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε ενδεικτικά μερικά.

1) Είδος Σανίδας

Υπάρχουν δύο ειδών σανίδες οι οποίες διαχωρίζονται με βάση την γάστρα τους.

Γάστρα για όσους δεν γνωρίζουν είναι η κοιλιά της σανίδας, όπως λέμε το κύτος τους ή αγγλικής hull.


Planinghull

Η σανίδα planinghull είναι αυτό που λέμε σανίδα τύπου πλαναρίσματος. Ο λόγος που ονομάστηκαν έτσι οι συγκεκριμένες σανίδες είναι γιατί στις μεγάλες ταχύτητες ανασηκώνουν αρκετά την πλώρη τους και έτσι είναι σαν να καβαλάνε το νερό (πλανάρουν).

Οι σανίδες τύπου πλαναρίσματος μοιάζουν πολύ με σανίδες surf καθώς τα πλαϊνά τους, τα λεγόμενα ρέλια, είναι χαμηλά και λεπτά. Το ατού τους είναι ότι με την ανασήκωση που αναφέραμε μειώνεται η τριβή και έτσι υπεριπηδούν θα λέγαμε καλύτερα τα κύματα. Σε ήρεμα νερά όμως η τριβή είναι μεγαλύτερη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι πιο αργά και να πρέπει να προσπαθήσεις λίγο παραπάνω.

Displacementhull

Οι συγκεκριμένεςσανίδες SUP σε όποια ταχύτητα και αν πλέουν εκτοπίζουν το νερό, όχι όμως ακανόνιστα αλλά σε σχήμα V σχήμα όπως τα σκάφη. Αυτές οι σανίδες μοιάζουν αρκετά με καγιάκ κυρίως λόγω του σχήματος V που έχουν στο μπροστινό μέρος. Το πλεονέκτημά των displacementhull σανίδων είναι ότι μπορούν να κρατάνε ευθεία πορεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς να χρειαστεί να αλλάξετε χέρι στο κουπιά. Αυτό έχει ως απότοκο οι σανίδες τύπου εκτοπίσματος να είναι ιδανικές για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων αλλά και για αγώνες.

Σανίδες με χαρακτηριστικά και από τις δύο κατηγορίες είναι διαθέσιμες και φυσικά μπορείτε να τις βρείτε.

2) Αρχάριος ή Προχωρημένος;


Ανάλογα με το πόση εμπειρία έχεις με το συγκεκριμένο θαλάσσιο σπορ θα χρειαστείς και διαφορετικού μεγέθους σανίδα Stand Up Paddling.

Μεγάλες σανίδες για αρχάριους


Αν είσαι αρχάριος σίγουρα θα χρειαστείς μεγάλη σανίδα και αυτό γιατί οι μεγαλύτερες σανίδες είναι πιο σταθερές και έτσι θα σε βοηθήσουν να έχεις καλύτερη ισορροπία όρθιος. Μια σανίδα γύρω στα 11 με 12 πόδια είναι ιδανική.

Πιο μικρές σανίδες για προχωρημένους


Αν είσαι πιο προχωρημένος μπορείς να επιλέξεις ότι θέλεις. Σίγουρα μια μεγάλη σανίδα θα βοηθήσει και εσάς, ειδικά αν θέλετε να κάνετε βόλτες με κάποιον φίλο σας ή τον σκύλο σας να κάθεται στο μπροστινό μέρος.

3) Φουσκωτή σανίδα ή Απλή;


Ιδού η απορία… Δυστυχώς ή ευτυχώς η τεχνολογία εξελίσσεται μονίμως και αυτό από την μια μας κάνει τη ζωή πιο εύκολη από την άλλη μας δυσκολεύει γιατί η επιλογή ανάμεσα σε περισσότερα είδη είναι πραγματικά δύσκολη και ειδικά για κάποιον που δεν ξέρει.

Πολυεστερική σανίδα – Απλή


Με μια τέτοια σανίδα σίγουρα η πλεύση γίνεται πιο εύκολη, όμως έχετε σκεφτεί πως θα την μεταφέρετε; Εξάλλου μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για σανίδες μεγαλύτερες των 3 μέτρων. Αν μη τι άλλο θα χρειαστείτε ειδική σχάρα στο αυτοκίνητο, χώρο στο σπίτι για να τη φυλάξετε και φυσικά την δύναμη για να την μεταφέρετε ανά πάσα στιγμή. Λοιπόν;

Φουσκωτή σανίδα SUP


Αν δεν θέλετε να πάρετε μέρος σε κάποιον αγώνα συμβουλή μας είναι να προτιμήσετε μιαφουσκωτή σανίδα. Πλέον η ποιότητά τους έχει βελτιωθεί αρκετά και θα συνεχίσει να βελτιώνεται ενώ με την κατάλληλη τρόμπα μπορείτε να έχετε έτοιμη τη σανίδα σας μέσα σε 5 με 10 λεπτά. Το θετικό είναι ότι με μια τέτοια σανίδα δεν πρέπει να ανησυχείτε ούτε για τον χώρο ούτε για το κουβάλημα ενώ η πλευστότητά τους δεν διαφέρει πολύ από τις κλασικές οπότε δεν έχετε να ανησυχείτε για τίποτα. Και προς θεού μην σκέφτεστε φουσκωτή σανίδα άρα ψεύτικο πράγμα. Αν δείτε φουσκωτή σανίδα Stand Up Paddling δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας.

Ποιο κουπί κάνει για την περίπτωσή σας


Τα κουπιά Stand Up Paddling έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι το ύψος τους.

Το μέγεθος του κουπιού που θα επιλέξετε εξαρτάται από το είδος SUP που θέλετε να ακολουθήσετε.

Αν έχετε σκοπό να κάνετε απλά πράγματα όπως touring τότε το κουπί σας θα πρέπει να είναι 15-20 εκατοστά πάνω από το κεφάλι σας.

Αν ο λόγος που θέλετε το κουπί είναι για αγώνες τότε τα πράγματα αλλάζουν λίγο. Σε αυτή την περίπτωση το κουπί που θα χρειαστείτε θα πρέπει να είναι ακόμα πιο ψηλά από το κεφάλι σας. Για την ακρίβεια γύρω στα 20-25 εκατοστά.
 

Χρήσιμα Tips για να μην δείχνετε τελείως αρχάριος

Πως να στέκεστε πάνω στη σανίδα SUP

Το σώμα σας θα πρέπει να κοιτάει τη μύτη της σανίδας. Θα πρέπει να στέκεστε στη μέση και πάνω στον άξονα (ή τη λαβή μεταφοράς που βρίσκεται στη μέση) της σανίδας ώστε να έχετε καλύτερη ισορροπία. Τα πόδια σας θα πρέπει να είναι ανοικτά στο άνοιγμα των ώμων με το ένα ελαφρώς πιο μπροστά και τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα. Αν θέλουμε να "πιάσουμε" τα κύματα τα πράγματα αλλάζουν!
 

Πως κρατάμε σωστά το κουπί SUP


Το συγκεκριμένο κουπί έχει μια ελαφριά κλίση και αν θέλετε να φαίνεστε έμπειρος θα πρέπει να μάθετε ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να το κρατάτε. Η σωστή θέση λοιπόν είναι με το πτερύγιο του κουπιού να κοιτάει προς τα εμπρός. Δείτε την φωτογραφία και θα καταλάβετε.
 

Πως στρίβουμε;


Μόλις σταματήσετε να ξεκινήστε να κωπηλατείτε ανάποδα, με κατεύθυνση δηλαδή από πίσω προς τα μπροστά. Η πλευρά από την οποία κωπηλατείτε ανάποδα θα είναι και η πλευρά που θα στρίψετε. Με μερικές κανονικές κουπιές στην πορεία θα πάρετε την κατεύθυνση που θέλετε. Γυρίστε το κουπί στην πορεία από την αντίθετη μεριά και ξεκινήστε να κωπηλατείτε πάλι.

Πως να κρατάς τη σανίδα σε ίσια πορεία;

Συνήθως με 4-7 κουπιές από τη μια πλευρά πριν αλλάξουμε το κουπί από την άλλη μεριά μπορούμε να κρατήσουμε σταθερή πορεία. Αν οι εναλλαγές στη μεριά του κουπιού γίνονται πιο συχνά τότε μειώνεις την ταχύτητα πλεύσης, ακόμα και αν το κάνεις πολύ γρήγορά.

Περισσότερες πληροφορίες για τον σωστό τρόπο πλεύσης αναμένεται σε επόμενο άρθρο μας.

Πως κατεβαίνουμε από τη σανίδα στην επιστροφή

Σίγουρα πολλοί από εσάς θα προτιμήσετε να πέσετε στη θάλασσα μετά από τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει όμως αυτός δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος να το κάνετε, πρώτον γιατί μπορεί να τραυματιστείτε και δεύτερον γιατί μπορεί να χτυπήσετε και κάποιον ο οποίος βρίσκεται κοντά.

Ο ιδανικός τρόπος για να κατεβείτε από τη σανίδα είναι να σταματήσετε να κωπηλατείτε και να γονατίσετε σιγά σιγά στη σανίδα με το ένα χέρι ή και τα 2 χέρια να κρατάνε το κουπί παράλληλα πάνω στη σανίδα. Στη συνέχεια κατεβάζουμε το πόδι με το οποίο θέλουμε να κατέβουμε στο πλάι από την αντίθετη μεριά του ποδιού. Πατάμε στον πάτο με προσοχή ώστε να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να μας κόψει ή να μας γυρίσει το πόδι. Αφήνουμε στην πορεία το κουπί δίπλα μας και πιάνουμε τη σανίδα από τη λαβή μεταφορά που είναι στο κέντρο ώστε να την φέρουμε κάτω από την μασχάλη μας. Με το ελεύθερο χέρι πιάνουμε το κουπί.

enfrdeitptrues

Επιστροφή από τον Αη Σώστη με σουελ

Ακαδημία Κολύμβησης 2020

Τμήμα Optimist NΟΜεσολογγίου

ΓΕΦΥΡΑ

ΝΕΑ ΟΔΟΣ

Ο Όμιλος

ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

Κάνοε Καγιάκ , Ιστιοπλοΐα, Υδατοσφαίριση, Κολύμβηση, Αυτόνομη Κατάδυση.Sup, Κωπηλασία

Μέλος των  ΕΙΟ, ΕΚΟΦΝΣ και ΕΟΚ-Κ,ΚΟΕ Κωδικός Αθλητικής Αναγνώρισης ΙΖ 27 ΑΦΜ 090384595 Δ ΟΥ Μεσολογγίου  

Λιμάνι Μεσολογγίου

Χάρτης

επικοινωνία

Contact Us
Feel free to contact us if you have any questions